Yrkesintroduktion; mot VVS- och fastighetsprogrammet

Verktygslåda med verktyg för fastighetsunderhåll

Yrkesintroduktion mot VVS- och fastighetsprogrammet (IMYVF) vänder sig till dig som vill arbeta inom fastighet och skötsel.

Vill du arbeta inom fastighet och skötsel? Om du inte är behörig till nationellt program kan du välja yrkesintroduktion mot fastighetsservice. Din utbildning kommer utgå från en individuell studieplan där du bland annat läser ämnen från grundskolan som du inte fått godkända betyg i.

Ämnen och kurser
Några av de ämnen du kommer läsa är grundkurser inom fastighetsservice. Du får också undervisning i grundskoleämnen som engelska, matematik, svenska/svenska som andraspråk och SO-ämnen. För dig som vill fortsätta läsa på gymnasienivå erbjuder vi gymnasiekurserna engelska, matematik och svenska/svenska som andraspråk.

Praktik
I din utbildning ingår också perioder av praktik där du får pröva på att arbeta inom fastighet och skötsel. Du får också öva på praktiska moment inom fastighetsservice på skolan.

Yrkesområde
Fastighet

Exempel på gymnasiekurser
Engelska 5
Matematik 1a
Svenska/Svenska som andraspråk 1
Fastighetsservice – byggnader
Verktygs- och materialhantering

Skola
Erik Dahlbergsgymnasiet Länk till annan webbplats.

Foto: En Produktionsbyrå