Gymnasie­­mässa 2023

Hand som håller i megafon, meddelande om datum och plats för gymnasiemässan visas i pratbubbla

På gymnasiemässan den 19 oktober finns samtliga gymnasieskolor verksamma i Jönköpings kommun på plats för att presentera sig och ge dig en övergripande information.

Elever i årskurs 9 från Jönköping, Habo, Mullsjö och Vaggeryds kommun kommer att besöka mässan under skoltid. Mässan är öppen för allmänheten kl. 16:00-19:00

Datum: 19 oktober
Plats: Campus Arena, JU Jönköping Länk till annan webbplats.
Öppettider: För elever och vårdnadshavare kl. 16:00-19:00
Parkeringsmöjligheterna är begränsade. Välj att åka kollektivt om det är möjligt.

Förbered dig inför gymnasiemässan

Gymnasiemässan är ett bra sätt att få en överblick över vilka utbildningar och skolor som du har att välja på i ditt gymnasieval. Passa på att ställa frågor till elever och personal i skolornas montrar, till din hjälp har vi tagit fram förslag på frågor du kan ställa under ditt besök på gymnasiemässan. Självklart finns det många fler frågor att ställa, fundera igenom i god tid vad du vill veta om de olika programmen och skolorna så du är väl förberedd. I Valbaren kan du även passa på att ställa frågor till våra studie- och yrkesvägledare eller till oss på gymnasieantagningen.

Vi ser fram emot att träffa dig!

Frågor att ställa på gymnasiemässan Pdf, 52.9 kB.